Skip to main content

Les Misérables at Sondheim Theatre

2022年2月13日、Sondheim TheatreにてLes Misérablesを観劇(2時間55分、休憩込み)。日本では「レミゼ」として知られるミュージカルですが、イギリスでは"Les Miz"と略されることもあるようです。
レミゼを観るのは3回目で、ロンドンで観るのは2回目でした。前回と劇場名が変わっていて驚きました。公演プログラムによると、Queen's Theatreとして知られていた劇場が、休館期間を挟んで2019年12月にSondheim Theatreとして再オープンしたそうです。
日本のレミゼとの大きな違いは、主要キャストを演じる役者が各役1人ずつということです。日本では3~4名が日替わりで出演しているので、イギリス版のキャストのバイタリティーに驚きました。1週間に8公演も出演しているとは思えないほどの歌声を聴かせてくれました。

On 13 February 2022, I saw and heard a musical Les Misérables at Sondheim Theatre.
It was my third time to see and hear the musical. The first time was in Tokyo, and the second time was at Queen's Theatre, London. This time, I was surprised to know that the name of the theatre had changed after its renovation. 
I found a difference between the West End version and the Japanese version: each of the main character has one actor in the West End version, while the Japanese version has triple- or quadruple-casting. In the West End version, the actors' singing was so powerful that I couldn't believe they're performing eight times a week.







Popular posts from this blog

自己紹介 / Introducing myself

このブログを見てくれてありがとうございます。Rena Endoです。日本に住みながら、イギリスの大学院の博士課程(ディスタンスラーニングコース)に所属しています。 It's Rena Endo, living in Japan but attending a British university by distance learning. Research / Activity イギリス演劇を研究する大学院生・大学講師として、劇場と教室を繋ぐ存在になりたいです。その目標のための、学会発表や論文投稿、劇場でのレクチャーについて、お知らせや報告をしていきます。 I'm a PhD student studying the English drama and a Japanese theatre industry. I also teach at universities. My ambition is to be active at a classroom and at a theatre; I encourage students to enjoy stage productions (in addition to studying by turning a page), and I give academic (but not-too-formal) lectures to theatre enthusiasts at a theatre. I write about such activities in this blog. Theatre イギリス演劇以外にも、色々なジャンルの舞台芸術を鑑賞することが好きです。観劇の感想を投稿していきます。日本語と英語の両方で書いていくので、英語圏の友人にも読んでもらえたら嬉しいです。日本にはこんな舞台作品があるんだよ!と伝えたいです。 I enjoy seeing various kinds of theatre productions. When I see a performance, I write about what I see and how I think about it. The posts are written both in Japanese and in English, so I...

天保十二年のシェイクスピア@日生劇場

2020年2月9日、日生劇場にて音楽劇『天保十二年のシェイクスピア』を観劇。 最初の曲、最初の歌詞の「もしもシェイクスピアがいなかったら文学博士になり損ねた英文学者がずいぶん出ただろう」から心を持っていかれました。 シェイクスピアの全戯曲が散りばめられた作品です。特定の登場人物や場面を思わせる部分から、ふわっとした「シェイクスピアあるある」まで、どこを取っても面白いと思える絵巻物的な作品でした。シェイクスピア作品は「二面性」や「曖昧さ」がキーワードだと、知っているつもりではいましたが、作者・井上ひさしの目を通して今回改めて気付かされました。 もしも私が先生だったら、学生に見せたいな、なんて生意気なことを帰り道に考えてしまいました。

Design Museum

ロンドンにあるデザイン・ミュージアムへ行ってきました。4年前にロンドンを訪れた時、ここのお土産屋さんだけ立ち寄る時間があり、それだけでもカラフルで惹かれると思っていたので、今回ミュージアムの中も見ることが出来て良かったです。 常設展示では、「デザイナー」「ユーザー」「メーカー」と3つの視点から色々なものが展示されていました。アートとしてのデザインだけでなく、広い意味で、人が何をどのようにつくり、どのように使ってきたのかをたどる展示でした。近代以降の人々の生活をたどる展示と言えるかもしれません。 I visited the Design Museum in London. Its permanent exhibition focuses on three perspectives: designer, user, and maker. It's not only about artistic designs but also about "what people made?" "how people have used them?" "what made lives more convenient?" and so on. Then, I thought the exhibition is about people's lives after Industrial Revolution.