Skip to main content

BritGrad Conference 2022で研究発表を行います / I will present at BritGrad Conference 2022

British Graduate Shakespeare Conferenceで研究発表を行います。2022年6月23日から25日にかけて行われる研究発表会で、私は25日の14時45分(イギリス時間)からのパネルで発表します。"How can we make Shakespeare more accessible in Japan?: A case study of the Shakespeare for Children Company"と題して、子供のためのシェイクスピアシリーズの『冬物語』(2018年)の上演を取り上げます。オンサイトとオンラインのハイブリッド形式で行われる研究発表会なので、日本にいる方も、ご興味があれば聞きに来ていただきたいです。参加申し込みは5月31日まで、こちらのページより登録ができます。どうぞよろしくお願いいたします。

I will present at British Graduate Shakespeare Conference, which will be held from 23 to 25 June 2022. My presentation will be included into a panel from 2:45pm (BST), 25 June. The presentation, titled "How can we make Shakespeare more accessible in Japan?: A case study of the Shakespeare for Children Company", will focus on a Japanese theatre company called Shakespeare for Children Company and their performance of The Winter's Tale (2018). The conference will be held both onsite and online, so if you are interested in you can join even if you are not in Stratford-upon-Avon. The registration for auditors is now open and will close on 31 May 2022. You can register from this page.

Popular posts from this blog

自己紹介 / Introducing myself

このブログを見てくれてありがとうございます。Rena Endoです。日本に住みながら、イギリスの大学院の博士課程(ディスタンスラーニングコース)に所属しています。 It's Rena Endo, living in Japan but attending a British university by distance learning. Research / Activity イギリス演劇を研究する大学院生・大学講師として、劇場と教室を繋ぐ存在になりたいです。その目標のための、学会発表や論文投稿、劇場でのレクチャーについて、お知らせや報告をしていきます。 I'm a PhD student studying the English drama and a Japanese theatre industry. I also teach at universities. My ambition is to be active at a classroom and at a theatre; I encourage students to enjoy stage productions (in addition to studying by turning a page), and I give academic (but not-too-formal) lectures to theatre enthusiasts at a theatre. I write about such activities in this blog. Theatre イギリス演劇以外にも、色々なジャンルの舞台芸術を鑑賞することが好きです。観劇の感想を投稿していきます。日本語と英語の両方で書いていくので、英語圏の友人にも読んでもらえたら嬉しいです。日本にはこんな舞台作品があるんだよ!と伝えたいです。 I enjoy seeing various kinds of theatre productions. When I see a performance, I write about what I see and how I think about it. The posts are written both in Japanese and in English, so I...

天保十二年のシェイクスピア@日生劇場

2020年2月9日、日生劇場にて音楽劇『天保十二年のシェイクスピア』を観劇。 最初の曲、最初の歌詞の「もしもシェイクスピアがいなかったら文学博士になり損ねた英文学者がずいぶん出ただろう」から心を持っていかれました。 シェイクスピアの全戯曲が散りばめられた作品です。特定の登場人物や場面を思わせる部分から、ふわっとした「シェイクスピアあるある」まで、どこを取っても面白いと思える絵巻物的な作品でした。シェイクスピア作品は「二面性」や「曖昧さ」がキーワードだと、知っているつもりではいましたが、作者・井上ひさしの目を通して今回改めて気付かされました。 もしも私が先生だったら、学生に見せたいな、なんて生意気なことを帰り道に考えてしまいました。

Design Museum

ロンドンにあるデザイン・ミュージアムへ行ってきました。4年前にロンドンを訪れた時、ここのお土産屋さんだけ立ち寄る時間があり、それだけでもカラフルで惹かれると思っていたので、今回ミュージアムの中も見ることが出来て良かったです。 常設展示では、「デザイナー」「ユーザー」「メーカー」と3つの視点から色々なものが展示されていました。アートとしてのデザインだけでなく、広い意味で、人が何をどのようにつくり、どのように使ってきたのかをたどる展示でした。近代以降の人々の生活をたどる展示と言えるかもしれません。 I visited the Design Museum in London. Its permanent exhibition focuses on three perspectives: designer, user, and maker. It's not only about artistic designs but also about "what people made?" "how people have used them?" "what made lives more convenient?" and so on. Then, I thought the exhibition is about people's lives after Industrial Revolution.