2024年5月4日、シアタークリエにてミュージカル『CROSS ROAD~悪魔のヴァイオリニスト パガニーニ~』を観劇(3時間10分、休憩込み)。
魂と引き換えに音楽の才能を手に入れたヴァイオリニストの物語です。悪魔との契約は、クリストファー・マーロウの『フォースタス博士』やゲーテの『ファウスト』を想起させるところがありました。いつの時代にも、作り手や観客の興味を引く要素なのかなと思いました。
また、19世紀のダークな雰囲気は、韓国のミュージカルと相性が良さそうだと思いました。本作は日本のプロダクションですが、韓国で上演したら話題になりそう、などと想像してみました。
On 4 May 2024, I saw and heard a musical Cross Road at Theatre Creation in Tokyo.
It was a story about a violinist who got talent in exchange for his soul. The plot of dealing with the devil reminded me of Doctor Faustus by Christopher Marlowe and Faust by Goethe. I thought it was a timeless theme.
Also, it had a dark atmosphere of 19th century, which I thought was similar to Korean musicals. It was a Japanese production, but I imagined it would be popular in Korea if performed there.